Klachtenprocedure

Zorgkracht Twente staat voor goede zorg! Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over onze zorgverlening. Meestal kan een gesprek met de betreffende medewerker, de eerste verantwoordelijke of de leidinggevende een oplossing bieden. Mocht dat niet het geval zijn dan kunt u een klacht indienen. Anderen die een klacht kunnen indienen zijn uw vertegenwoordiger, uw gemachtigde, uw zaakwaarnemer en uw nabestaanden.

Klacht indienen bij Zorgkracht Twente


Signalen, wensen en klachten van klanten kunnen we gebruiken om ons werk en aanbod steeds weer te verbeteren en aan te passen aan veranderende klantwensen. De wijze waarop wij met klachten omgaan is vastgelegd in ons klachtenreglement. Dit reglement kunt u hier downloaden of zenden wij u kosteloos toe.


Komt u er met de direct betrokkene of diens leidinggevende niet uit of gaat u dit gesprek liever met een ander persoon aan? Dan kunt u een klacht of een melding voor bemiddeling indienen bij een van de vennoten van Zorgkracht Twente. Hij of zij begeleidt de verdere afhandeling. Dit kan betekenen dat u samen met hem of haar contact opneemt met de betreffende afdeling of medewerker. Uiteraard gaan we zeer vertrouwelijk met uw klacht om. Voor het indienen van uw klacht kunt u gebruiken maken van het klachtformulier. Dit formulier vindt u als bijlage van het klachtenreglement. Uiteraard kunt u tijdens kantooruren ook bellen naar 053 - 2005689.




Externe klachtencommissie en klachtenfunctionaris


In alle gevallen of in het geval uw onvrede blijft voortbestaan kunt u uw klacht ook rechtstreeks voorleggen aan onze onafhankelijke klachtenfunctionaris en klachtencommissie via het Centraal Bureau voor Klachtenmanagement in de Zorg (CBKZ). Het postadres van deze commissie vindt u hieronder.


Onafhankelijke klachtencommissie Zorgkracht Twente
t.a.v. de ambtelijk secretaris
Antwoordnummer 570
4200 WB GORINCHEM

T: 0183 682 829
E: klachten@cbkz.nl